Fra storbyliv til edens hage!

Fra storbyliv til edens hage!I dag har vi forflyttet oss fra Cali til La Mesa. Stod opp fryktelig tidlig, 03:50 og ble hentet kl. 04:30 på hotellet i Cali. Småtassene syns det var veldig hardt å stå opp og det skjønner vi godt.

_20151210_142629

Jon Aleksanders første flytur 🙂

Turen har gått helt supert, Avianca flight fra Cali til Bogota er på litt under en time og kjempefint nytt fly. Mye finere enn det vi fløy fra Paris til Bogota med. Dette var nok Jon Alexander sin første flytur og han var helt i 100 når vi var inne på flyplassen og så alle flyene der,det var gøy! Han var veldig flink på turen også, ikke noe gråting eller utålmodighet – satt og fulgte med litt ut + så tegnefilm 🙂 Vi ankom Bogota litt over 7:00 og der stod Reinaldo og ventet på oss. Han er den faste sjåføren de bruker for adopsjonsfamilier og har til og med lært seg norsk. Ikke dårlig!
Vi skjønte La Mesa er ett lite sted når vi måtte ta ut penger på flyplassen for å betale hotelloppholdet i cash. Føles litt ubehagelig å ta ut så mye penger, vi tok ut 2.400.000 Colombianske Pesos og hvert uttak kan max være på 600.000 Pesos. Blir stående i bankautomaten en stund, for å si det sånn…

Deilig med god plass til bagasje og passasjerer.

Så var det inn i bilen, begge guttene la seg i sovestilling og sovnet og vi kjørte av gårde. Angelica som er vår kontakt i Bogota ble også med til La Mesa. Hun setter i gang papirprosessen vår der før hun og sjåføren reiser tilbake til Bogota. Turen tok ca 2 timer, stedet ligger ca 10 mil fra Bogota. Vi kjørte over fjellet, helt opp i 2.900 meter over havet og så ned igjen til ca 1000 mtr. Det er så vakkert landskap her og veldig gøy å se det mer landlige Colombia også. Noen hus ser så koselige ut, som små hytter med klesvasken ute, hønemor med kyllinger spankulerende utenfor og kanskje litt grønnsaker plantet langs husveggen. Vi passerte også mange fattige områder, vondt å se hvordan mange har det.
Så var vi fremme ved hotell Paraiso Terrenal!

_20151210_142224

Lite men koselig rom.

La Mesa er ett ganske fattig sted og det fins ikke mange hoteller å velge mellom her. Adopsjonsforum har anbefalt oss dette hotellet, så vi stoler på dem. Det er veldig koselig her. Den eneste utfordringen er internett på hotellet, den er ganske dårlig….

IMG_3531 (2)

Friskt!

Her er et kjempestort uteområde som vi kan surre rundt på. Det er tropisk jungel med opparbeidede stier, lekeplass, flere aquadukter hvor det renner klart vann fra elven som går igjennom tettstedet og ett bassengområde med 3 bassenger. Tror vi kommer til å tilbringe mye tid der!IMG_3524 (2) I helgene pleier det å komme flere hit, mange tar seg fri og reiser fra byen og hit for å slappe av. I tillegg er det også ett inngjerdet område midt i oasen med ender, gjess og høner/haner og ikke minst ett eget sted der det er kolibrier! Nydelige, små fugler – de skal vi følge med på!IMG_3550 (2)

Vi har hørt at hotellet er kjent for den gode maten sin og begge måltider i dag har i hvert fall vært en innertier! Begge måltidene startet med kjempegod suppe, er så glad for det – endelig, jeg gledet meg til de gode suppene som i hvert fall jeg spiste mye av forrige gang vi var i Colombia. Til og med Tor Frode, som ikke er en «suppemann» syns de var veldig bra. Tror vi kan si at vi liker maten her mye bedre enn den vi har spist de siste 10 dagene 🙂
Det er ut som vi blir her til tirsdag og at alle rettspapirer skal bli ferdige til det. Høres jo veldig positivt ut. Vi kan være Bogota allerede tirsdag ettermiddag og da har vi ok tid til pass før de stenger for juleferie. Dette lover bra!
Steven og Jon Alexander har badet og lekt masse i dag. Det er en badesklie i det dypeste bassenget og minstemann er ikke akkurat skvetten han heller. Setter utfor badesklien i full fart og lander i vannet med en stor sprut rundt seg 🙂 Kjempegøy at de har til felles å være så glade i vann! Fint sted å leke sammen også, blir noen ganger litt slitsomt å leke med leker – særlig for en som har vært vant til å ha lekene sine for seg selv i 5 år. Det er ikke bare lett å ha blitt storebror… men blir bare bedre og bedre for hver dag.

_20151210_142407

Her er det fint 🙂

Dette innlegget ble publisert i Colombia 2015 blogg. Bokmerk permalenken.

7 svar til Fra storbyliv til edens hage!

1. Cami sier:

Dette høres lovende ut, krysser fingrene for at dere kommer hjem til jul 🙂 Nyt tiden i Edens hage, mange klemmer ❤

• Merete sier:

Takk, ja hadde vært gøy om vi kom hjem før jul 🙂 Tenkte først å få med oss en bit av Caribien, men blir lei av hotell livet, så drar nok rett hjem når alt er i boks. I dag skal vi nyte Edens hage og se etter kolibrier..

2. marytorstensen sier:

Det ser så fint ut der 🙂 Kos dere masse. Så krysser vi fingrene for at papirprosessen videre går fort og at vi ser dere før jul 🙂 Det hadde vært stas! Klemmer fra naboene

• Merete sier:

Ja, veldig pent her 🙂 Og deilig med fuglekvitter å våkne til istedenfor bilstøy. Veldig avslappende sted.. Ja, gleder oss til å komme hjem!

3. Marianne T. sier:

Hei på dere! Koser meg med innleggene deres hver eneste dag. Høres ut som om dere har det helt supert- tusen takk for at vi får følge dere i denne prosessen! Kos dere videre med de neste dagene! Klem fra Marianne 🙂

• Merete sier:

Vi har det fint 🙂 Koselig med mld, vi er jo så langt unna dere alle sammen.. Nå skal vi ned os sjekke om frokosten er bra. Klem

4. Beate sier:

Så fint det ser ut der, deilig med litt forandring og bedre mat, helt sikkert;-) og at de to ‘fiskene’ trives er jo topp – krysser fingre for at alt går som clockwork fremover de neste dagene, tvi tvi xoxo hilsen Beate